Ἑλληνικά   English  
Title
Ἐπιλογὴ γραμματοσειρᾶς:

(Οἱ γραμματοσειρὲς πρέπει νὰ εἶναι ἤδη ἐγκατεστημένες στὸ σύστημά σας γιὰ νὰ τὶς χρησιμοποιήσει ὁ ἱστοπλοηγός σας.)
Ἐπιλεγμένη γραμματοσειρά: Palatino Linotype
Τύπος ἱστοπλοηγοῦ: CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)

Φωτογραφίες

Πολυτονικὲς ἐπιγραφὲς ποὺ ἀντιστέκονται στὴν μονοτονία

Σημείωση: Ὁ μικρὸς ἀριθμὸς φωτογραφιῶν σὲ αὐτὴ τὴν σελίδα ἂς μὴ στενοχωρήσει τὸν ἀναγνώστη. Ἂς μὴ ξεχνᾶμε ὅτι σὲ παλαιότερα χρόνια ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν ἐπιγραφῶν ἦταν κεφαλαιογράμματες. Καὶ ἐκτὸς αὐτοῦ σὲ περιπτώσεις ὅπως «Καθαρή Συμμαχία» ἢ «Γρηγόρης - Μικρογεύματα» ὅπου ὅλες οἱ λέξεις εἶναι ὀξύτονες καὶ ἀρχίζουν ἀπὸ σύμφωνο, τὸ μονοτονικὸ δὲν διαφέρει ἀπὸ τὸ (δίτονο) πολυτονικό. Παραθέτουμε λοιπὸν μόνο ἐπιγραφὲς ὅπου ὑπάρχει περισπωμένη ἢ πνεῦμα ἢ τονισμένη μονοσύλλαβη λέξη. Κάντε κλὶκ πάνω στὴν φωτογραφία γιὰ νὰ τὴν δεῖτε στὸ φυσικό της μέγεθος.

Προσωπικὸ σχόλιο: Πορεύομαι στὴν Ἀθήνα (καὶ ἀλλοῦ) πρὸς ἄγραν φωτογραφιῶν. Κάθε ἐπιγραφὴ εἶναι καὶ μιὰ ἐλπίδα, ἕνα σημεῖο ἀναφορᾶς στὸν χῶρο καὶ στὸν χρόνο ὅπου ἡ γλώσσα ἐπιζεῖ (ἢ ξαναγεννιέται). Ἀπογοητεύομαι ἀπὸ τὶς μοντέρνες ἐπιγραφὲς «design» ποὺ μὲ τὸν πιὸ σύγχρονο γραφισμὸ κατακρεουργοῦν τὸ γλωσσικό μας περιβάλλον. Μά πιὸ πολὺ μὲ στενοχωροῦν κάποιες δῆθεν παραδοσιακὲς ἐπιγραφὲς ποὺ θέλουν νὰ ἀκολουθήσουν την παράδοση γιὰ νὰ τραβήξουν τὸν πελάτη ποὺ ζητᾶ τὸ παλιὸ καὶ αὐθεντικό, καὶ ξεχνοῦν τοὺς τόνους καὶ τὰ πνεύματα. Αὐτὸ μᾶς ἔφερε ὁ «γλωσσικὸς προοδευτισμός»: τὸ κὶτς καὶ τὴν ψευτιά. Ἀλλὰ ξαφνικὰ καὶ ἀναπάντεχα, μέσα στὴν μονοτονικὴ ἐξαθλίωση συναντῶ μιὰ νέα ἐπιγραφὴ ὅπου δειλὰ-δειλὰ καὶ ἀδέξια κάποιος προσπάθησε νὰ γράψει τὰ ἑλληνικά του σωστά. Ἢ κάπου ἀλλοῦ κάποιος ξεχάσθηκε καὶ τόνισε τὶς μονοσύλλαβες λέξεις ὅπως αὐτὸ γινόταν παλιά, πρὶν τὴν τονοκτονία. Αὐτὲς οἱ πρωτοβουλίες, αὐτὰ τὰ «λάθη» μοῦ δίνουν τὴν δύναμη νὰ συνεχίσω... (Γ.Χ.)

Photo DSC02981.jpg
Μὲ χρυσὰ γράμματα: «Οἶκος ἱδρυθεὶς ἐν Σμύρνῃ τῷ 1897» (μόνο ἡ βαρεία στὸ «ἱδρυθεὶς» λείπει). Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo DSC02979.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo DSC02977.jpg
Ἕνα περίεργο μίγμα πολυ/μονοτονικοῦ. Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo DSC02976.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo DSC02972.jpg
Ἀθήνα 2010 (Ἐρνεστίνα Χαραλάμπους)
Photo yh_athina_2010_2.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_3.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_4.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_5.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_6.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_7.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_8.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_9.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010_10.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_athina_2010.jpg
Ἀθήνα 2010 (Γ.Χ.)
Photo yh_ancona_2010.jpg
Ancona 2010 (Γ.Χ.)
Photo nm_x_2010.jpg
2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_andritsaina_2010.jpg
Ἀνδρίτσαινα 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_aigina_2009.jpg
Ἀπὸ ὑπερβολικὸ ἐνθουσιασμὸ ὁ ταβερνιάρης πρόσθεσε ἕναν τόνο ποὺ δὲν χρειαζόταν στὸ ἄρθρο, καὶ τὸ ἔκανε… ἀναφορικὴ ἀντωνυμία. Αἴγινα 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_athina_2009.jpg
Ἀθήνα 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_galatsi_2009_2.jpg
Γαλάτσι 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_galatsi_2009.jpg
Γαλάτσι 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009_2.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009_3.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009_4.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009_5.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009_6.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009_7.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009_8.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_ithaki_2009.jpg
Ἰθάκη 2010 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_kallithea_2009.jpg
Καλλιθέα 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_kefalonia_2009.jpg
Κεφαλονιὰ 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_kerameikos_2009.jpg
Κεραμεικὸς 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_kifissia_2009.jpg
Κηφισιὰ 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_kifissia_alwnia_2009.jpg
Κηφισιὰ 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_koufonissi_2009.jpg
Κουφονήσι 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_neo_hrakleio_2009.jpg
Νέο Ἡράκλειο 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_oropos_2009.jpg
Ὠρωπὸς 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_palaio_faliro_2009.jpg
Παλαιὸ Φάληρο 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_patmos_2009.jpg
Πάτμος 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_patra_2009.jpg
Πάτρα 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_plaka_2009.jpg
Πλάκα 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_serres_2009.jpg
Σέρρες 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_thission_2009.jpg
Σθεναρὴ ἀντίδραση στὸ μονοτονικό: πνεῦμα ἀλλὰ ὄχι τόνος. Θησεῖον 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_x_2009_1.jpg
2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_x_2009_2.jpg
2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_x_2009_3.jpg
Εὐάλωτη γῆ ἀλλὰ καὶ εὐάλωτη γλώσσα. 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo nm_xalandri_2009.jpg
Χαλάνδρι 2009 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo Zaxarplasteio_Papagiorgis_Kerkyra_2009_Irene_Paleologou-1.JPG
Κέρκυρα 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Neoterismoi_Drama_Aprilios_2009_Irene_Paleologou.JPG
Δράμα 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Froutozein_Kavala_Aprilios2009_Irene_Paleologou.JPG
Καβάλα 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo H_zoi_toy_Paidiou_Kavala_Aprilios2009_Irene_Paleologou.JPG
Καβάλα 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo H_zoi_toy_Paidiou2_Kavala_Aprilios2009_Irene_Paleologou.JPG
Καβάλα 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Nafplio_Ekplous_Irene_Paleologou-1.jpg
Ναύπλιο 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Nafplio_Iris_Irene_Paleologou-2.jpg
Ναύπλιο 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Nafplio_Kompologopoieion_Irene_Paleologou-1.jpg
Ναύπλιο 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Nafplio_Hmarton_Irene_Paleologou-1.jpg
Ναύπλιο 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Nafplio_Aren_Irene_Paleologou-1.jpg
Τὸ «εἴδη καπνιστοῦ» καὶ τὸ «ἀξεσουὰρ» ἀτονικά, ἀλλὰ τὸ «ἄρρεν» πλήρως τονισμένο... Ναύπλιο 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo Nafplio_Laineli_Irene_Paleologou-crop.jpg
Ναύπλιο 2009 (Εἰρήνη Παλαιολόγου)
Photo P1052347.jpg
Ἡ  ἀντίστιξη τῆς πολυτονικῆς μὲ τὴν μονοτονική γραφή, Τσεπέλοβο (Ζαγοροχώρια) 2009 (Κώστας Μιζέζας)
Photo nm_keramikos_2008.jpg
Κεραμεικὸς 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo Bakalikon_Marathias_Phokidos.jpg
Μαραθιᾶς Φωκίδος 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo Banitsa_Florinas_hodopinakes.JPG
Μπάνιτσα Φλωρίνης 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo hybridion_Florina.jpg
Φλώρινα 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo poli_tes_Kerkyras.JPG
Κέρκυρα 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo Bouniataades_Kerkyra.jpg
Βουνιατᾶδες Κερκύρας 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo hybridion_Kerkyra.JPG
Κέρκυρα 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo Makraades_Kerkyra.jpg
Μακρᾶδες Κερκύρας 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo diskopoleion_Athena.JPG
Ἀθήνα 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo En_plooi_Galaxeidi.JPG
Γαλαξείδι 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo hybridion_Kastoria.jpg
«Οἰκοποιεῖν»: ὡραῖο ἀπαρέμφατο μὲ περισπωμένη, γιατί νὰ λείπει ἡ ψιλή; «Καστοριανῆς» με ὀξεία... Καστοριὰ 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo Mezedes_Karditsa.jpg
Καρδίτσα 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo pharmakeion_Arta.JPG
Ἄρτα 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo toualettes_Phrouriou_Trikkalon_andron.JPG
Φρούριο Τρικάλων 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo toualettes_Phrouriou_Trikkalon_gynaikon.JPG
Φρούριο Τρικάλων 2008 (Ἀνωνύμου)
Photo andros3-paralia-emporeio.jpg
Ἄνδρος 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo andros2-restaurant_ta_skalakia.jpg
Ἄνδρος 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo andros1-kentro.jpg
Ἄνδρος 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo DSC_8523.jpg
Ἐτικέττα διττανθρακικῆς σόδας Ἥλιος 2008 (Γ.Χ.)
Photo polytonic_hlioypolh_odos_neftonos1.jpg
Ἡλιούπολη 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo polytonic_hlioypolh_odos_neftonos2.jpg
Ἡλιούπολη 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo polytonic_moschato_cafeteria_wc.jpg
Μοσχᾶτο 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo polytoniko_therino_cinema_ston_ymhtto.jpg
Ὑμηττός 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo polytonic_agora_(pasalimani)_prymnaia_palatino.jpg
Πασαλιμάνι 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo polytonic_pharmakeion_(xaraygh-dafnh)_ypopsia_perispwmenhs.jpg
Κι ὅμως, εἶναι περισπωμένη! Χαραυγὴ-Δάφνη 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo DSC_8493.jpg
Ἐτικέττα παραδοσιακοῦ οὔζου ἀπὸ τὴν Χίο 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_8479.jpg
Ἐτικέττα παραδοσιακοῦ οὔζου ἀπὸ τὴν Λέσβο 2008 (Γ.Χ.)
Photo 100_0391.jpg
Ἐτικέττα βιολογικοῦ κρασιοῦ, Σίκινος 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo 100_0226.jpg
Μία δασεία ποὺ λέει πολλὰ... Φολέγανδρος, Παραλία Ἀγκάλη 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo odos_ermoy_aigion_aney_ypogegrammenhs1.jpg
Λείπει ἡ ὑπογεγραμμένη στὸ «ἐν λευκῷ»! Αἴγιον 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo grammata_syros.jpg
Τὸ πιὸ ὄμορφο εὐχαριστῶ σὲ μιὰ τοποθεσία ποὺ σέβεται τὸ ὄνομά της! Γράμματα Σύρου 2008 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo DSC_7986.jpg
Ἀγάπη γιὰ τὸν συνάνθρωπο ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν γλώσσα! Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7987.jpg
Ἀγγελία ποὺ δείχνει τὸν ἐσωτερικὸ διχασμὸ τῆς καλλιτέχνιδος: ἀπὸ τὶς 12 λέξεις, 8 εἶναι ἄτονες, 2 εἶναι τονισμένες πολυτονικά, καὶ μία μονοτονικὰ... Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7991.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7990.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7979.jpg
Εἶναι τόνος ἢ πνεῦμα κύριε Βυρἰνη; Ἄγνωστο. Πάντως θυμίζει πολὺ ἔντονα ψιλή. Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7978.jpg
Ὁ κινηματογράφος ψυχαγωγεῖ καὶ τέρπνει. Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo IMG_0455.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo IMG_0454.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo IMG_0452.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo IMG_0450.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo IMG_0448.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7972.jpg
Ἀθήνα (Ἐθνικὸς Κῆπος) 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7971.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7970.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7969.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7968.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7967.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7966.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7961.jpg
Μιὰ καλὴ προσπάθεια νὰ γίνει πολυτονικὴ ἡ πινακίδα τοῦ Μάμ. Λείπει ὅμως ὁ τόνος στὸ «τὸ» καὶ ἡ λέξη «φοῦρνος» κανονικὰ περισπᾶται... Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7955.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7954.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7953.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7952.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7948.jpg
Μιὰ δασεία κρυμμένη στὸ πιὸ δυσπρόσιτο μέρος πάνω ἀπὸ τὴν ἐμπορικὴ ζούγκλα τῆς Καλαμιώτου, ἀποφασισμένη νὰ ἐπιζήσει, ἔστω καὶ χάρι στὴν ἀδράνεια τοῦ καταστηματάρχη. Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7938.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo DSC_7937.jpg
Ἀθήνα 2008 (Γ.Χ.)
Photo eugeuston.gif
Περισπωμένη στὴν προπαραλήγουσα, καὶ χωρὶς πνεῦμα! Λουτράκι 2008 (Γ.Χ.)
Photo penteadelfia.gif
Μιὰ κουκκίδα ἐν εἴδει τόνου στὸ ἄρθρο προδίδει τὴν πολυτονικότητα αὐτῆς τῆς ἐπιγραφῆς! Λουτράκι 2008 (Γ.Χ.)
Photo XARABOPOYLOS.jpg
Ἕνα ζαχαροπλαστεῖο ποὺ σέβεται τὴν ἑλληνικὴ γλώσσα! Θεσσαλονίκη 2008 (Εὐμένιος Κοζυράκης)
Photo marousi.jpg
«Πατριῶτες» ἀνορθόγραφοι: τὸ «ἑνωθεῖτε» θέλει δασεία... Ἀθήνα 2008 (ἀπὸ τὸ Δίκτυο)
Photo euripidis.jpg
Ναὶ μὲν πνεῦμα στὸ «Εὐριπίδης» ἀλλὰ ὀξεία στὸ «βιβλιοπωλεῖα»... Ἀθήνα 2007 (Γ.Χ.)
Photo odos_nikhs_syntagma_lathos.jpg
Ἡ δασεία στὸ ἦτα δὲν ἔφτανε, ὁ μαραγκὸς αὐτὸς πρόσθεσε καὶ μιὰ ὀξεία γιὰ νὰ αὐξήσει τὴν «πολυτονικότητα» τῆς ἐπιγραφῆς... Ἀθήνα 2007 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo papas-agios.jpg
Ἅγιος Νικόλαος Κρήτης 2007 (Νῖκος Παπαδόπουλος)
Photo papas-elounta.jpg
Ἅγιος Νικόλαος Κρήτης 2007 (Νῖκος Παπαδόπουλος)
Photo papas-wdeio.jpg
Ἅγιος Νικόλαος Κρήτης 2007 (Νῖκος Παπαδόπουλος)
Photo karta-SideB.jpg
Μελίσσια Ἀττικῆς 2007 (Φώτιος Πλατανίδης)
Photo IMG_1006.jpg
Μελίσσια Ἀττικῆς 2007 (δυστυχῶς τὸ «ὣς» γράφτηκε «ὠς») (Φώτιος Πλατανίδης)
Photo 114544348_002734afcd_o.jpg
Λευκωσία 2007 (Riana Lagarde)
Photo nm20070511.jpg
Ἄλλη μιὰ φορὰ ἡ «πίττα τοῦ παπποῦ» αὐτὴ τὴν φορὰ αὐτόφωτη καὶ σὲ πιὸ μοντέρνο ντιζάϊν, Πειραιᾶς 2007 (Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος)
Photo fournoiveneti.gif
«Ἐν ἀρχῇ» μὲ ὀξεία καὶ χωρὶς ὑπογεγραμμένη, τὸ «ἧν» μὲ δασεία... 2007 (Γ.Χ.)
Photo 2007-03-24-Ariadni.jpg
Ἀθήνα 2007 (Φειδίας Μπουρλᾶς)
Photo 2007-03-24-Didaskaleion_Mathimatikon.jpg
Ἄλλοι μιὰ φορὰ οἱ Μαθηματικοὶ ἀποκαλύπτονται πιὸ διορατικοὶ ἀπὸ τοὺς φιλολόγους: «Διδασκαλεῖον Μαθηματικῶν». Ἀθήνα 2007 (Φειδίας Μπουρλᾶς)
Photo sofitel.jpg
Ἀθήνα 2007 (Στέλιος Παυλίδης)
Photo DSCN0156.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0155x.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0149.jpg
Ἄλλη μιὰ περίπτωση λανθασμένης μονοτονικῆς ἐπιγραφῆς ποὺ δείχνει τὴν ἔμφυτη ἀνάγκη τοῦ (οἰκολόγου) δημιουργοῦ της νὰ τονίσει ὅλες τὶς λέξεις. Θεσσαλονίκη (δάσος Σέϊχ Σοὺ) 2007 (Γ.Χ.)
Photo IMG_0017.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Étienne Cazin)
Photo DSCN0136.jpg
Ἐκτὸς ἀπὸ τὸν τόνο στὸ «Μπλὲ» ἐνδιαφέρον εἶναι καὶ τὸ εὐφωνικὸ νὶ τοῦ «Ψιλικατζίδικον». Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0135.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0134.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0133.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0132.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0129.jpg
Κρίμα ποὺ δὲν μπῆκε ἡ ὡραία περισπωμένη τῆς γενικῆς... Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0128.jpg
Ναὶ μὲν ἡ ἐπιγραφὴ δὲν εἶναι πολυτονικὴ ἀλλὰ ἡ λέξη «Φῶς» τονίστηκε. Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0127.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0126.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0125.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0123.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0122.jpg
Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0144.jpg
Ὡραία ξύλινη ἐπιγραφή. Θεσσαλονίκη 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0107.jpg
Ἀθήνα 2007. Μονοτονικὴ ἐπιγραφὴ ἀλλὰ γιατί τὸ «τί» νὰ τονίζεται; Καὶ γιατί λατινικὸ ἐρωτηματικό; (Γ.Χ.)
Photo DSCN0093.jpg
Γραφίτι σὲ τοῖχο τοῦ Κεραμεικοῦ: «ἐν ἁμίλλαις πονηραῖς αἰσχρότερος ὁ νικητὴς...», ὁ γραφιτίζων ἤξερε ὅτι τὸ «ἐν» θέλει ψιλὴ ἀλλὰ δὲν τόλμησε, προφανῶς λόγῳ ἀγνοίας, νὰ βάλει τοὺς τόνους καὶ τὰ ὑπόλοιπα πνεύματα. Ἀθήνα 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSCN0088.jpg
Ἀθήνα 2007 (Γ.Χ.)
Photo halati.jpg
Ὀλυμπιακὴ Ἀεροπορία, πτήση 206 Παρίσι-Ἀθήνα, 2007. Πιθανῶς ὁ Ὁλλανδὸς γραφίστας νὰ μὴν ἤξερε ὅτι ἡ Ἑλλάδα προσπαθεῖ ἐδῶ καὶ 25 χρόνια νὰ καταστρέψει τὴν γλώσσα της, νὰ ἄνοιξε κάποιο λεξικὸ τῆς προκοπῆς καὶ νὰ βρῆκε τὴν λέξη «ἁλάτι» ὅπως πραγματικὰ γράφεται, δηλαδὴ μὲ δασεία. Μετὰ θὰ προσπάθησε νὰ τὴν ἀναπαραστήσει μὲ κάποια τσεκουρεμένη (= μονοτονικὴ) γραμματοσειρὰ... καὶ νά τὸ ἀποτέλεσμα. (Γ.Χ.)
Photo DSCN0087b.jpg
Στὸν ἐπίσημο πίνακα ἀνακοινώσεων τοῦ ἑν Παρισίοις ἑλληνικοῦ —καὶ κατὰ τὰ ἄλλα μονοτονικότατου— προξενείου, μιὰ ὡραία ψιλὴ στὸ «Ἀ» τῆς λέξης «Ἀνακοινώσεων». Παρίσι 2007 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5270.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5269.jpg
Στὸ τζάμι γράφει μὲ ἄσπρα γράμματα «βιβλιοθήκη τοῦ ναυτίλου». Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5257.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5256.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5252.jpg
Μία ὀξεία ναὶ μὲν κάθετη, ἀλλὰ πανέμορφη καὶ δυναμικώτατη. Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5251.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5250.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5249.jpg
Ψιλὴ ἀντὶ ὀξείας καὶ περισπωμένης... Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5241.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5240.jpg
Ἡ δασεία τοῦ ὁ εἶναι τόσο μικρὴ ποὺ τὸ γράμμα μοιάζει μὲ καθρεφτισμένο βιετναμέζικο ơ (ο με «αὐτάκι σκύλου»). Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5238.jpg
Ἐντυπωσιακὴ καλλιγραφία, χαρακτηριστικὴ τῆς δεκαετίας τοῦ 60. Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5237.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5236.jpg
Ἡ ψιλὴ ἔγινε ἀστεράκι. Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5235.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5234.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5233.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5232.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5230.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5229.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5228.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5207.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5206.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5205.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5204.jpg
Κάτω ἀπὸ τὴν Βουλή, 100 μέτρα ἀπὸ τὸ μέρος ποὺ ψηφίσθηκε ὁ ἐπικατάρατος νόμος... Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5201.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5198.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5196.jpg
Ἡ περισπωμένη τοῦ Μεζεδοπωλείου ἔγινε ὀξεία... Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5195.jpg
Ἡ δοτικὴ «τῷ» ἀκολουθεῖται ἀπὸ ὀνομαστικὴ... Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5197.jpg
Τί θὰ ἦταν αὐτὸ τὸ «Μάμ» χωρὶς τὴν ὀξεία του; Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5186.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5182.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5181.jpg
Γράμματα ὕψους 2 μ. Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5180.jpg
Περισπωμένη = παπποῦδες... Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5084.jpg
Ἡ ἐπιγραφὴ εἶναι ὑπερβολικὰ πρόσφατη γιὰ νὰ εἶναι πολυτονική. Γιατί λοιπὸν τὸ Μὲτς νὰ τονίζεται; Μυστήριο. Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5082.jpg
Μιὰ κουκίδα πάνω στὸ τὸ ἀρκεῖ νὰ δείξει ὅτι ἡ ἐπιγραφὴ εἶναι πολυτονική. Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5072.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5071.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5070.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5069.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5058.jpg
Ἀθήνα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_4704.jpg
Κύθηρα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_4702.jpg
Κύθηρα 2006 (Γ.Χ.)
Photo DSC_5244.jpg
Ἀθήνα 2005 (Γ.Χ.)
Photo DSC_2096.jpg
Ἀθήνα 2005 (Γ.Χ.)
Photo DSC_2095.jpg
Ἀθήνα 2005 (Γ.Χ.)
Photo DSC_2092.jpg
Χαρακτηριστικὴ τοῦ δυναμισμοῦ αὐτῆς τῆς καλλιγραφίας εἶναι ἡ διαφορὰ μεγέθους ψιλῆς/ὀξείας. Ἀθήνα 2005 (Γ.Χ.)
Photo DSC_2091.jpg
Ἀθήνα 2005 (Γ.Χ.)
Photo DSC_2089.jpg
Ἀθήνα 2005 (Γ.Χ.)
Photo DSC_2088.jpg
Ἀθήνα 2005 (Γ.Χ.)
Photo IMGP1000.jpg
Ἀθήνα 2004 (Γ.Χ.)
Photo IMGP0992.jpg
Ἀθήνα 2004 (Γ.Χ.)
Photo IMGP0987.jpg
Ἀθήνα 2004 (Γ.Χ.)
Photo IMGP0986.jpg
Ἀθήνα 2004 (Γ.Χ.)
Photo IMGP0974.jpg
Ἡ ἐπιγραφὴ δὲν εἶναι πολυτονική, ἀλλὰ φαίνονται τὰ ἴχνη τῆς ψιλῆς καὶ τῆς ὀξείας ποὺ προφανῶς ὁ καταστηματάρχης ξεκόλλησε ἀπὸ ἀντίδραση στὸ μονοτονικό... Ἀθήνα 2004 (Γ.Χ.)
Photo IMGP0953.jpg
Ἀθήνα 2004 (Γ.Χ.)
Photo IMGP0952.jpg
Ἀθήνα 2004 (Γ.Χ.)
Photo IMGP0172.jpg
Ὁ κουρέας ἦταν φιλέλλην καὶ φιλαθηναῖος... Βρέστη (Γαλλία) 2003 (Γ.Χ.)
Photo radiofonia.jpg
Ἀθήνα, παλαιότερα (Γ.Χ.)

Στεῖλτε μας καὶ ἐσεῖς φωτογραφίες πολυτονικῶν ἐπιγραφῶν (σὲ JPEG μὲ τὴν μεγαλύτερη διάσταση στὰ 1280 pixel τουλάχιστον) σημειώνοντας τὸ ὄνομά σας, τὸ μέρος καὶ τὴν χρονιά.

KIPEPOS Banner
Ἄνοιγμα δεξιᾶς πλευρᾶς μόνο γιὰ ἐκτύπωση